zaterdag 7 december 2013

Verslag Londen werkweek

       Werkweek Londen       15 t/m 18 oktober 2013






Na een lange en gezellige reis kwamen we eindelijk aan in Londen. Tijdens de reis hebben we zelfs Canterbury van dichtbij mogen bekijken. Wat een lief stadje! Ik vond het heel erg leuk om vanuit een van de lieve cafeetjes naar Engelse mensen te kijken. De grootste conclusie die ik daaruit kon trekken was dat Engelsen heel erg van koffie houden en dat Engelse meiden over het algemeen veel make-up dragen.

Het wachten op de gastgezinnen was spannend, je wilt toch wel weten waar je de rest van de week slaapt. Achteraf was de spanning nergens voor nodig! Ik sliep met Megan, Britt en Anouk in een heel lief gezin. We kregen de hele week goed te eten en de bedden sliepen heerlijk.

Na een goede nacht te hebben geslapen, bezochten we de volgende ochtend het museum Tate Modern. De locatie vond ik echt prachtig, maar de inhoud van het museum viel mij tegen. Het museum was vrij chaotisch ingericht en de kunst kwam daardoor minder indrukwekkend op mij over.
’s Middags vertrokken we met een klein groepje naar het British Museum. Ik vond het British Museum heel indrukwekkend en mooi. Het museum is ongelofelijk mooi gebouwd. Ik vind het goed dat in Engeland musea gratis is, zelfs dit prachtige museum!

De workshop bij het theater van Shakespeare op de donderdagochtend was heel erg grappig. Het meest leukste van de donderdag in Londen vond ik de musical waar we ’s avonds heen gingen. Het was de tweede musical waar ik in mijn leven heen ben geweest. Ondanks dat de musical Engels was kon ik de verhaallijn goed volgen. Het decor, de dansjes en het gezang was echt prachtig. Ik zou normaal nooit voor een musical met opera kiezen, maar voor de afwisseling was deze musical ook heel erg leuk en bijzonder.




Tijdens het opstaan hadden we het er vrijdag al over...We gaan naar Oxfordstreet! Ik had voor we naar Londen vertrokken al wat gelezen over Oxfordstreet op internet, welke winkels mooi waren en welk gedeelte van de straat je moest zien. Ik ben met Ilse vooral in Victoria’s Secret, Primark en Forever 21 geweest. De conclusie die we na het shoppen konden trekken: wij komen ooit terug in Londen. We weten niet of we dan op werkweek zijn of dat we zelf gaan... Maar we komen terug!

Ik zal de stad Londen in mijn herinnering houden als een hele leuke, bruisende en moderne stad. Maar door de mogelijkheid tot gratis culturele activiteiten en lieve Engelse boekwinkeltjes zal ik Londen ook als herinnering houden als een stad met veel cultuur. 

Ik kijk terug op een hele gezellige werkweek. Ik heb veel mensen beter leren kennen en heb heel veel plezier gehad met leerlingen uit V5A, V5B en V5C. Ik wil de docenten die mee waren ook bedanken, zonder jullie was de werkweek echt niet zo leuk en gezellig geweest!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten